گلبرگ زعفران خواص

Wiki Article

نزدیک به ۲۳۰۰ گونه از گونه‌های گیاهی ایران در ردیف گیاهان دارویی و معطر قرار دارند. از این تعداد گونه گیاهی، ۴۵۰ گونه، جزو گیاهان دارویی به‌شمار می‌آیند و تعدادی از آن‌ها در عطاری‌ها به فروش می‌رسند اما در اثر دگرگونی‌های زیست‌محیطی به تدریج از تعداد این‌گونه‌های با ارزش دارویی کم می‌شود.

 دارای خاصیت آنتی اکسیدانی جهت حفظ سلول های بدن میباشد.

میان وعده‌های آخر شب: اگر نزدیک به زمان خواب خود از تنقلات استفاده کنید و یا ساعت شام خوردن شما خیلی دیر باشد، ممکن است دچار مشکلات معده شده و در طی شب چندین بار نیاز به دستشویی رفتن داشته باشید و در نتیجه نتوانید خوب بخوابید.

موقتا تا زمان دسترسی به پزشک در ابتدا ۲۵ درصد و یا یک چهارم از آن را کم نمایید و برای یک هفته با این دوز مصرف نمایید….

از عصاره الکلی این گیاه در معالجه تب‌خال استفاده می‌شود.

✅ روزانه یک قرص قبل از نهار و شام میل شود توجه شود افرادی که سابقه کم خونی دارند بعد از غذا قرص را مصرف کنند

کزنگ که بیشتر در کوه های مرکزی ایران رشد می کند گیاهی است که عطر قابل توجهی دارد و می تواند تا صد سانتی متر هم رشد کند، از جمله فواید این گیاه می توان به درمان مشکلات مختلف دوران قائدگی مانند درد، کاهش عفونت های قارچی بخصوص قارچ های پوستی، درمان اسهال و دل درد، کاهش اسپاسم بخصوص در دستگاه گوارش عوارض گیاه شنگ و بهبود عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.

از میان گیاهان ساده نیز می‌توان از ختمی، پنیرک، گیاه پای خر، بارهنگ، به دانه و شیرین بیان نام برد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مهم‌ترین خواص درمانی گیاه تاجریزی در طب سنتی عبارت‌اند از:

و در صورت عدم برطرف شدن مشکل به متخصص اعصاب و روان مراجعه نمایید.

آپنه خواب: این مشکل یکی از اختلالات خواب بوده که با علائم تنفسی همراه است و با تنگی نفس به هنگام خواب موجب بیدار شدن فرد در طول شب می‌شود.

دم‌کرده فوق را صاف نموده و آن را به‌صورت کمپرس روی عضو موردنظر قرار دهید.

خارسنبل نام گیاهی علفی است که شاخه های کوتاه بالا رونده ای به صورت یک تا سه سنبله دارد و برگ های شاخه ای حائل سنبله های مستطیلی یا سرنیزه ای هستند، این گیاه که بیشتر در نواخی گرمسیر مانند جنوب فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رشد می کند خاصیتی مدر دارد و می تواند قوای جنسی را افزایش دهد، برگ های آن اشتها آور و قابض هستند و می توانند مشکلات روحی را هم کاهش دهند، از خارسنبل برای بندآوردن خون هم استفاده می شود.

Report this wiki page